25.09.2013
Стандард 14: Систематско праћење и периодична провера квалитета

а) Опис стања, анализа и процена стандарда 14

Факултет Војномедицинске академије има систем обезбеђења квалитета који се састоји од усвојених процедура, регулаторних одредби Статута Медицинског факултета ВМА и одлука Научно-наставног већа (ННВ) Факултета које се односе на Комисију за обезбеђење квалитета. На 1. седници ННВ Факултета одржаној 28.06.2012.године, усвојен је Правилник о самовредновању Медицинског факултета ВМА који је заменио Правилник о самовредновању усвојен на 518. седници ННВ ВМА одржаној 25.03.2010. године, који се односио на систем обезбеђења квалитета Високе школе ВМА, чији се назив у међувремену променио у Медицински факултет Војномедицинске академије Универзитета одбране у Београду. Основни циљ самовредновања као инструмента система обезбеђења квалитета образовне делатности Факултета је изградња и унапређење механизма систематског вредновања ради постизања највиших стандарда у образовном процесу.
У Високој школи ВМА, Комисија за обезбеђење квалитета је спровела контролу квалитета студијског програма по Правилнику усвојеном на 518.седници ННВ ВМА у току школских година 2009/2010.г, 2010/2011.г. Одређени су чланови Одбора за организовање и спровођење кадетског самовредновања који је извршио потребно анкетирање и на основу резултата саставио Извештаје о самовредновању студијског програма интегрисаних академских студија медицине у Високој школи ВМА. Међу члановима Одбора су се налазили и кадети Високе школе ВМА.
Усвајањем новог Правилника о самовредновању Медицинског факултета ВМА, формирани су нови чланови Комисије за обезбеђење квалитета и нови чланови Одбора који се састоји од наставног, ненаставног особља и кадета. У школској 2012/2013.г извршена је провера квалитета студијског програма према новом Правилнику за школску 2011/2012.г. Анкетирање је спроведено према обрасцима прописаним Пра¬вил¬ником о ка-дет¬ском односно сту¬дент¬ском вред¬но¬ва¬њу квалитета сту¬ди¬ја и пе¬да¬го¬шког ра¬да на¬став¬ни-ка („Службени војни лист“, број 4/12). Упитник за вредновање студијских програма, наставе и услова рада садржи шест обавезних питања чија је садржина наведена у Упитнику за вредновање студијских програма, наставе и услова рада (Образац 1). Упитник за вредновање педагошког рада наставника и сарадника има 15 обавезних питања чија је садржина наведена у Упитнику за вредновање педагошког рада наставника и сарадника (Образац 2). Упитник за вредновање педагошког рада наставника и сарадника обухвата петостепену скалу, при чему је оцена пет највиша, а оцена један најнижа. Упитник за вредновање студијских програма, наставе и услова рада обухвата тростепену скалу у оцењивању са понуђеним одговорима „да“, „делимично“ и „не“. Анкетирање је било анонимно при чему је остављена могућност кадетима да не одговоре на неко од постављених питања.
Резултати анкете су приказани у Извештају о резултатима вредновања у школској 2011/2012.г и достављени члановима Комисије за обезбеђење квалитета. Индивидуални статистички извештаји о вредновању педагошког рада наставника и сарадника су достављени наставницима и сарадницима.
Самовредновање се спроводи у интервалима од најмање три године, а предвиђа се могућност самовредновања за поједине области и у краћим интервалима у складу са планом рада Комисије за обезбеђење квалитета Универзитета одбране односно Комисије Факултета.
Факултет Војномедицинске академије као високошколска установа тренутно не обезбеђује редовну повратну информацију од послодаваца, представника Националне службе за запошљавање, бивших студената и других одговарајућих организација о компетенцијама дипломираних студената јер је Факултет (раније Висока школа ВМА) отпочео са радом 2009. године када је и уписана прва генерација кадета која још није завршила школовање.
Факултет обезбеђује податке потребне за упоређивање са страним и домаћим високошколским установама у погледу квалитета и остварује сарадњу са медицинским факултетом који је у оквиру Универзитета одбране Републике Чешке. Од домаћих високошколских институција Факултет као члан Заједнице медицинских факултета Србије остварује сарадњу са свим медицинским факултетима.
Медицински факултет Војномедицинске академије Универзитета одбране у Београду остварио је основне циљеве и целокупном делатношћу на испуњење захтева постављених стандардом 14.

б) Процена испуњености стандарда 14 (СWОТ анализа)

С- Предности
  1. Постоји утврђена методологија за спровођење контроле кваliтета и испуњености стандарда +++
  2. Контроле кваliтета и испуњености стандарда редовно се спроводе +++
  3. Сва усвојена документа везана за контроле кваliтета доступна су у виду Извештаја и индивидуалних оцена анкетираних, наставницима, сарадницима и Кадетском парламенту на увид. Општи део Извештаја доступан је на интернет страници Факултета као и документа у које спадају прописи.+++
  4. Стратегија обезбеђења кваliтета Факултета усаглашена је са стратегијом обезбеђења и унапређења кваliтета других престижних високошколских институција у земљи и иностранству ++
  5. Процес прикупљања података о кваliтету спроводи се периодично према календару и у складу са одговарајућим правилницима +++

W- Слабости
  1. Подаци добијени на основу контроле кваliтета се недовољно користе за планирање будућих активности +
  2. Није довољно регуliсана, укључујући и примену стимулативних мера, важност учешћа кадета и запослених у активностима везаних за контролу кавliтета ++

О- Могућности
  1. Постоји запослено ненаставно особље са капацитетом да помогне у контроli кваliтета и испуњености стандарда +++
  2. Управа Факултета је заинтересована за унапређење постојећег начина контроле кваliтета +++
  3. Култура спровођења кваliтета запослених на вишем је нивоу него при оснивању Високе школе ВМА +++
  4. Факултет има значајнију информатичку инфраструктуру која се може додатно искористити у процесу контроле кваliтета и испуњености стандарда ++
  5. Формирати бољу софтверску подршку у контроli кваliтета и испуњености стандарда ++

Т- Слабости
  1. Комисији за обезбеђење кваliтета недостаје адекватна административно-техничка подршка ++
  2. Средства за рад на пословима обезбеђења кваliтета нису предвиђена у буџету Факултета.+
     
ц) Предлог мера и активности за унапређење квалитета стандарда 14
  • Одлуком декана увести обавезу да се при планирању сваке активности на Факултету претходно анаliзирају извештаји о контролама кваliтета .
  • Предвидети средства за рад на пословима контроле кваliтета.
  • Размотрити могућност именовања продекана за послове кваliтета.
  • Одредити начин стимулације учешћа запослених и студената у контроli кваliтета и увести ангажовање на пословима кваliтета као обавезан услов за напредовање у академској хијерархији.
  • Повећати учешће студената у процени кваliтета студијског програма;
  • Потребно је континуирано праћење активности из области контроле кваliтета на сliчним високошколским установама у циљу унапређења рада Факултета.
  • Обезбедити чешће и перманентно образовање и усавршавање управљачког и ненаставног особља из области кваliтета и стандарда.
  • За следећу евалуацију наставног процеса редефинисати анкетне упитнике.
  •  
д) Показатељи и прилози за стандард 14:
ФАКУЛТЕТ
Историјат
Циљ школовања
Универзитет одбране
Организација
Самоевалуација
Акредитација
Документа
ДЕЛАТНОСТИ
Образовна
Научно - истраживачка
Здравствена
Издавачка
СТУДИЈЕ
Основне струковне
Интегрисане академске
Специјалистичке
Докторске
Програми усавршавања
НАСТАВНИЦИ И САРАДНИЦИ
Наставници
Сарадници
Избор наставника и сарадника
УПИС
Интегрисане академске студије
Специјалистичке студије
Докторске
Здравствена струка и ужа специјализација
Програми усавршавања
Архива
КАДЕТИ
Организација
Живот и рад
Кадетски парламент
Огласна табла
МЕДИЈИ
Фото галерија
Видео
Новински чланци
Актуелности
КОНТАКТ
Деканат
Продекани
Студентска служба
ИНФОРМАТОР О РАДУ